pátek 13. května 2011

Pátek 13.: Skala Sotirou - Limenaria

Server blogspotu cely den neprijimal nové příspěvky a tak jsem v rámci marných pokusu poslal ten včerejší dvakrát... Ale lépe 2x než vůbec a publikovaly se až dnes v podvečer.
Dnes měl byt odpocinkovy den s možností dopoledniho výletu do kopců nalehko. Když jsem se probouzel, popadla mne velká chuť nejet. Dokulil jsem se přes silnici na snídani a nechal si od Zuzky udělat eggs&bacon (konečně pravá ostrovní snídaně!). Moje rozhodnuti zviklalo i Biciky. Ti ale místo valeni zvolili procházky po vesničce. Vstal jsem o půl jedné s příjemným pocitem - ani si už nepamatuju, kdy jsem se takhle intenzivně a dlouho flakal.
Ve dvě jsme se všichni sešli u oběda, který byl původní příčinou naši zastávky u Zuzky. Ještě předtím si Misa, Eliška a František vrhli do ledového moře, br. Musaka byla fakt skvělá a ryby prý se taky povedly. A ve čtyři jsme konečně zvedli kotvy, měli jsme to mít 23 km do Limenarie v hotelu kapitána včerejšího trajektu. Ještě jsme chtěli dat malé ousko do jedné pohorske vesničky. V půlce stoupání (po 1,5 km) jsme ale s Misou, Františkem a Slavkem usoudili, ze se nám tam nechce a vrátili se druhou odbočku na okružní silnici. Po deštích v předcházejících dnech (dnes bylo od rána azuro a místní říkali, ze konečně začalo léto) byla nádherná viditelnost a my si celou cestu užívali výhled na poloostrov Athos s jeho mohutným spicatym vrcholem. Naše čtyřka poté sjela z hlavní do městečka Skala Marion, jehož atmosféra v přístavu nas přiměla k jednomu frape. Druha čtyřka nas mezitím po obchvatu predjela a sešli jsme se nakonec téměř před hotelem. Bydlení tradičně řecky příjemné a navíc tu mají wifi. Díky ni jsem mohl sledovat na idnesu závěr hokeje :(
Na večeři jsme si došli na promenadu k moři. Konečně jsem sehnal stifado, a bylo fakt vynikající. Teď ještě řešíme, zda zítra pojedeme pobřežní okruh (ca 60 km asfalt) nebo štěrk k doporucenym místům ve vnitrozemí - dva výstupy na 500 m. Thassos mne překvapil, jak je klidný a hezky. Očekával jsem totiž plazovou destinaci typu Rhodos a zatím to podle všeho vypadá, ze je charterovym turismem postižena jen malá část právě tady v okolí Limerias. Uvidíme zítra.
Ujeto 21 km, celkem 330, nastoupano 200 m, celkem 4500.

Žádné komentáře:

Okomentovat