neděle 22. května 2011

Nedele: Pachia Ammos - pristav - Alexandroupoli

Kdyz jeden spi v nobl hotelu, tak se mu rano nechce vstavat. Ale nakonec mne slunce prece jen vyhnalo ze spacaku. Nejprve jsem se probudil pullitrem dzusu a pak jsem se nejak k desate propracoval k tradicni snidani, včera jsme nastesti sehnali 200 g kelimky.
Dnes byla na programu cochcarna s dojezdem do 16 km vzdaleneho pristavu na 17:00. Snazil jsem se zabalit na 11:00, jenze Karel s Pavlem si přes me namitky "pujcili" nezamcene morske kajaky. Otravilo mne to natolik, ze jsem vyrazil uz ve trictvrte. Doloudal jsem se na vrchol 180 m stoupani od plaze, slunicko dost peklo, ale pak uz vrstevnicova houpacka se jela prijemne az do 7 km vzdalene vesnicky, kterou jsme včera objeli po obchvatu. Tesne pod centrem byl opravdu hutny kopecek umocneny polednim vedrem. S frape a knizkou jsem cekal na Slavka, ktery dorazil asi po 20 minutach.
Dal uz jsme pokracovali spolecne - sjeli jsme skoro k mori a po 2 km asfaltu jsme odbocili na paralelni polnacku. Ostrov uz v teto casti neni prilis strmy, povrch neprevysuje 60 m. Pokracovali jsme dal mezi poli, prekonali brod, ktery zcasti vedl podelne korytem potoka a po docela slusnych polnich cestach smerovali k pobrezi. Teprve kousicek od more nas cesta zaskocila rozrytymi traktorovymi kolejemi, nastesti však tento nesjizdny usek měl snad jen 20 m. A hned po nem uz prisla pobrezni cesta, ktera uz byla jednodussi: ujezdene ploche oblazky (jake tu tvori vyznamnou cast plazi) obcas okorenene kouskem pisku. Tak jsme dojeli az ke slanemu jezeru pobliz zapadniho mysu ostrova. Byla tam spousta vodniho ptactva, zvlast pekne byly volavky. Tipnul bych si, ze i sem se v lete pristehuji plamenaci z Kypru - videli jsme je na Limnu i Lesbu, tak proc ne tady. Po jiznim pobrezi se k zapadnimu mysu dojet nedalo, museli jsme prejet 1 km ke kosteliku na severu. A pak uz to byly jen 2 km po ceste plne opravdu velkych oblazu, vylepsene prujezdem smetakem. Ale nakonec jsme k majacku na plochem zapadnim mysu dorazili.
Mestecko s pristavem bylo na dohled, dojezd poslednich km byl jednoduchy. Nasli jsme obedovou hospudku a zatimco jsem po jidle zadriml, lehce mi uniklo, ze Slavek se mezitim vykoupal a osusil, pristal trajekt a dorazili Bicici, tesme nasledovani ostatnimi. Do odjezdu trajektu byly jeste dvě hodky, takze nase sestice jeste posedela na pivku, zatimco M+F se usadili ve stinnem primorskem parciku.
Obaval jsem se, ze nedelni trajekt bude plny, a tak jsme najeli uz pet, cili hodinu pred odjezdem. Moje obavy se ukazaly liche, lod byla dokonce prazdnejsi, nez ve ctvrtek.
Trajekt jede tak pekne, ze vlastne objede cele severni pobrezi, takze jsme mohli rekapitulovat cast naseho programu, jenom se nam ani s mapou nepodarilo urcit, ktery vrchol je vlastne ten hlavni. A kde byli... Jeste frape a ouzo a uz jsme byli po ctvrt na devet v pristavu a o pul v nasem hotelu. Bez otaleni jsme vyrazili do levne rybi hospudky, kde jsme byli pred plavbou na Samothraki, opet jen v sesti. A uz jen domluva, abychom vse zitra stihli, jeste musime večer predbalit kola, aby se všech osm veslo. Zitrek bude narocny.

Ujeto 24 km, celkem 736 km. Nastoupano 400 m, celkem 10 400 m.

Žádné komentáře:

Okomentovat